Saturday, February 19, 2011

Relaks di Palm Spa




BUKAN semua penyakit boleh dirawat dengan perubatan alopathy (hospital) semata-mata, terutamanya berkaitan tekanan harian. Walaupun jabatan psikiatri wujud untuk membantu kes-kes berkaitan gangguan perasaan, rawatan komplimentari seperti spa boleh memaksimumkan kesembuhan.
Malah mendapatkan rawatan di spa juga terbukti dalam memberi kelegaan untuk fizikal dan rohani. Apabila mendapatkan rawatan urutan contohnya, perjalanan darah akan lebih lancar, dan otot-otot yang selama ini tegang kerana pelbagai masalah dapatdikendurkan. Ia sekali gus memberikan kelegaan dan minda yang layu dapat disegarkan.
Apalah sangat ertinya memperuntukkan sejumlah bajet untuk kebaikan diri sendiri juga. Penulis juga tidak teragak-agak untuk mencadangkan bagi setiap wanita yang bekerja agar mengenepikan sedikit bajet untuk rawatan spa pada setiap bulan.
Penulis sempat berkunjung dan merasai sendiri rawatan di Palm Spa yang terletak tingkat lapan di Hotel Palm Garden, IOI Resort, Putrajaya.
Ketepikan urusan kerja dan yang memang tidak pernah berkesudahan. Larikan diri dari kesesakan jalan raya dan gantikan dengan bunyi deruan ombak serta siulan burung di hutan yang mendamaikan dari sistem audio bunyi yang disediakan.
Dengan penataan cahaya samar dan suasana yang selesa pasti memberikan anda satu perasaan positif serta 
semangat baru. Sambil itu nikmati urutan jari jemari halus lembut yang sungguh melegakan dari ahli terapi spa terlatih.

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL

No comments:

Post a Comment